Onderwerp: Re: TraxX MG ZR wo jan 09, 2008 1:48 am
tja de maandag naar de control geweest met den auto, en ik had al wel zo een voorgevoel... kheb een rode kaart gekregen... voor 3 verschillende dingen... -booskijker is te diep uitgesneden... zogezegt zijn men grootlichten niet zichtbaar genoeg... -neon onder de wagen zou niet mogen hangen... heb anders altijd gehoord dat da mocht zolang ge ze niet gebruikt op den openbare weg... -een stofhoes van men stuurhuis zit een scheur in...
+ heb ik dan nog ne knip gekregen voor men interieur neons... ik moet nauwlettend in het oog houden dat ik ze niet op de openbare weg gebruik... :S
pff die eerste 2 redenen vin ik echt belachelijk eh... mja dan halen we da der ff af en dan is da ook wer in orde eh... maandag gaat de wagen binnen voor da stoem rubberke aan het stuurhuis te vervangen... dus kan ik dinsdag terug naar de control :S
al bij al ben ik al blij dat het dat allemaal nog maar is, voor het zelfde geld had het allemaal veel erger kunnen lopen
alleen da tuning rapport das grappig... al mijn originele onderdelen staan daar ook op
Gast Gast
Onderwerp: Re: TraxX MG ZR wo jan 09, 2008 1:53 am
das minder natuurlijk, maar nix aan te doen e! dacht dat op www.how2tune.be toch stond dat die neon wel mocht?!
TraxX Admin
Aantal berichten : 1933 Leeftijd : 39 Registration date : 07-02-07
Onderwerp: Re: TraxX MG ZR wo jan 09, 2008 1:56 am
ja dat hebben ze mij toch ook altijd gezegt, zolang er maar een schakelaar ofzo tussen staat zodat ze niet op staan op de openbare weg, maar ze mogen er onder staan voor show use... ach ja, neons er ff onderuit eh en den dag na de control er terug onder
Gast Gast
Onderwerp: Re: TraxX MG ZR wo jan 09, 2008 2:39 am
Tim voor die neon heb ik speciaal al is navraag gedaan op tuned belgium.
Ne kerel genaamd Corrado die werkt bij een keuringstation kwam met volgende uitleg nadat ik hem pmde
Vraag
Code:
Hey Corrado,
Ik heb een vraagje in verband met de keuring . Namelijk ik heb een ICEled kit kunnen bemachtigen en ga deze natuurlijk onder men auto hangen. KAn ik hiermee naar de keuring? Of moet ik alle buizen verwijderen elke keer ik naar de keuring ga?
Tevens voor de bevestigingspunten. Als deze moeten verwijderd worden dan heb ik kleine gaatjes van de vijzen/schroeven. Moeten deze ook afgeplakt worden?
Vriendelijke groeten,
Petroshky
Antwoord
Code:
hey,
nee dat moet er ni af, ge zult gewoon een opmerking krijgen op u keuringbewijs dat je het ni mag gebruiken op de openbare weg. Zodanig je op de hoogte bent wanneer de flikken u tegenhouden dat je ni kunt zeggen dat je van niets wist .
ps: moet wel bedienbaar zijn met een aparteschakelaar, en bv niet in combinatie met u lichten, anders keuren ze wel af.
greetzz Cor
Dus ofwel zijn da allemaal dikke zeveraars die hun eigen wetgeving ni kennen ofwel willen ze gewoon dom doen. Beeza op how2tune staat enkel over interieurverlichting dat deze met een schakelaar moet zijn en nooit direct zichtbaar. Niets te vinden over extra verlichting aan de buitenkant
Trax,
Als je wil kan je dit aanvechten http://www.mobilit.fgov.be/data/route/regcir/ci060512a.pdf Dit is de omzendbrief van mei 2007 of 6 kweet ni maar tis die dat tuners een beetje richtlijnen geeft. Ik heb geen enkele wetgeving gevonden die je verbied om een indirecte verlichting onder je auto te hangen als je een schakelaar ertussen hebt staan. Tevens zou ik de Website van GOCA afdrukken daar staat er ook niets over in. En verder kan je zien of je op how2tune iets vind.
Normaal gezien kunnen ze je niets maken over die neon. Morge stuur ik eens een mailtje naar het ministerie mss dat zij wel weten op basis van welke richtlijn een keuringsstation deze mag afsluiten.
PS Nog een stukske uit de belgische 'standaard' wetgeving te vinden op http://www.juridat.be/cgi_loi/loi_a.pl Vooral zien naar artikel 29 tot 32 welke betrekking hebben op de verlichting van een auto. Wederom geen verbod alleen welke lichten mogen gebruikt worden op de openbare weg.
Gast Gast
Onderwerp: Re: TraxX MG ZR wo jan 09, 2008 3:01 am
MAg ik ook vragen waar je naar de keuring bent gegaan?
Dan weet ik dat ik men huiswerk moet maken en een map moet samenstellen over alle dingen die ik er aan gedaan heb en met de wetgeving over dat bijzondere stuk :p
Wordt nog plezant als ik voor de eerstekeer naar de keuring ga
Gast Gast
Onderwerp: Re: TraxX MG ZR wo jan 09, 2008 12:18 pm
hmm das ni zo leuk om te horen ik heb zelf ook een under car neon kit kdenk da peter zijn idee zo slecht nog ni is
hopelijk geraak je er volgende keer wel door he tim
gr night devil
Gast Gast
Onderwerp: Re: TraxX MG ZR wo jan 09, 2008 1:00 pm
Mailen naar federale overheid is dus enkel in orde als je veel tijd hebt.
Wat we dus niet hebben. Dus laten we het maar, 2weken antwoord tijd of langer vind ik wel een beetje overdreven :p
Gast Gast
Onderwerp: Re: TraxX MG ZR wo jan 09, 2008 10:04 pm
Zedde in deurne naar de control geweest traxxke ?? Jammer...had beter in sint job gegaan, veel minder streng !! En als ge hulp nodig hebt, laat maar weten he !!
Grtzz Mark
TraxX Admin
Onderwerp: Re: TraxX MG ZR do jan 10, 2008 2:49 pm
ik ben op luchtbal naar de controle geweest (noorderlaan) ik had daar ook nog ni veel slecht van gehoord dus... mja dan weten we da weeral eh... mor amaai peter gij hebt blijkbaar u werk er wel van gemaakt... mor ik gaan er ni te veel over zeveren op de control, want dan gaan die mss moeilijker doen... khaal ze er wel ff onderuit. tis nu ni dat da veel werk is dus... en weer een belangrijke les geleerd eh... niet meer naar de controle gaan op de noorderlaan...
alsk terug gaan gaank er toch eens tegoei terug achter horen...
Gast Gast
Onderwerp: Re: TraxX MG ZR do jan 10, 2008 3:43 pm
Hehe
Nee nee ni veel werk aan gehad tis bijna allemaal copy paste en had dat al zowat klaarstaan voor me eigen LEDs.
Da is ene lange kabel die best ni doorgeknipt word dus om die eronderuit te gooien zou ik dus heel de auto door elkaar moeten gooien om 4 kabelkes los te trekken
Enja da zeveren is ook eigen keuze Ik gooi men auto gewoon stil op de lijn totdat ik een stationschef te spreken krijg. (natuurlijk eerst eens goed horen voor welke delen ze mij niet kunnen pakken en de welke wel )
TraxX Admin
Onderwerp: Re: TraxX MG ZR di jan 15, 2008 11:13 pm
maandag den auto uit de garage gaan halen en blijkbaar was da rubberke ni gescheurd maar was er gewoon een beugeltje los... en heb ik i.p.v. 60~100 euro maar 27 euro moeten betalen
ikke weer blij... dus vanmorgen begonnen met neon er onder uit te halen en die van op de keuring hadden gezegt kom gewoon nog eens terug zonder uwe voorbumper (zolang er geen ophangings beugels uitsteken) zodat we u lichten kunnen nazien.. dus voorbumper er vanmorgen af... pinkers uit mijne voorbumper getrokken, plaat enz... en weer naar de keuring e... WEER AFGEKEURD!!!
blijkbaar zonder voorbumper rijden is strafbaar... dus op zoek naar nen andere voorbumper eh... me veel geluk ff rap ene mogen lenen van iemand. Terug naar de controle en jaja, 3de keer goeie keer... heb men groen papierke pff morgen terug alles verbouwen...
Gast Gast
Onderwerp: Re: TraxX MG ZR di jan 15, 2008 11:44 pm
driemaal is scheepswerf he tim
maar toch leuk da je derdoor geraakt bent over 3 maand ist mijne toer en mij neons blijven eronder hangen kheb bevestiging da ze wel degelijk mogen blijven (kijk topic: keuring)
gr night devil
Gast Gast
Onderwerp: Re: TraxX MG ZR za jan 19, 2008 5:44 pm
Eindelijk he haha !!!
grtn Mark
TraxX Admin