Eindelijk heb ik ook wat pics van het interieur genomen en weeral ben ik er 1 vergeten van de zetels zelf te nemen.
En nu het interieur:
Dit is dus mijn autootje een Alfa romeo 146 en eigenlijk een volledige standaard uitrusting waar zelfs nog wat mankementen aan zijn.
De geplande werken beginnen dan ook aan het interieur en zullen een tijdje duren aangezien ik zeer veel wil veranderen met polyester en eventueel carbonfiber maar ik totaal niet weet hoe ik in godsnaam daar mee moet werken :
- We gaan beginnen met een deftige radiospeler te halen - als volgende gaan we ook op zoek naar 2 compospeakers voor in de voordeuren. Het deurblad zal custom made worden zodra ik weet hoe ik die panelen uit elkaar kan halen - dan een enkele speaker voor in de achterdeuren welke ook custom made zullen zijn. Want een deur zonder speaker in is als een auto zonder velgen (damn ik heb er nog geen ) - Offcourse de koffer word daarna ook onderhanden genomen met 2 woofers en de versterkers
- Ondertussen als ik eens met 1 van de voorgenoemde stappen niet verder kan of ik vind een gebrek aan inspiratie dan kan ik nog altijd mijn schakelaar in elkaar proberen te solderen en met neon stokjes spelen.
De exterieur werken zullen nog niet echt voor direct zijn maar ik zoek nu ook weer niet te lang te wachten:
- Lexus achterlicht - Xenon 12000K - Silver-line front bumper (is normaal voor AR145) - Achterbumper (hoogstwaarschijnlijk cadamuro) - side skirts (ofwel cadamuro ofwel die silver line)
als dit eropstaat een verlaginskit en spuiten
Dus dit is mijn projectje en tjah er is inderdaad nog veeeel werk aan . Alle tips en weetjes zijn natuurlijk welkom Hoe origineler het idee hoe beter de auto wordt
jep momenteel ben ik dus op zoek naar een sloper die een mijn autootje heeft staan. Ik ben van plan om de binnendeurpanelen, dashbordpanelen en een centrale vergrendelingsunit te gaan halen.
De panelen dienen om aan te passen en uiteindelijk af te maken met de nodige delen carbon en gelujidsinstallatie onderdelen. De centrale vergrendeling omdat die aan de bestuurders kant bij mij kapot is.
In het begin zullen de werken maar traag gaan aangezien ik momenteel ook aan het werken ben in men huis (hopelijk volgende week af) maar dan gaan we 100% op tuning beginne
ja ik had er al wat over gelezen. Natuurlijk doe ik het rustig aan ik moet trouwens eerst mijn nieuwe kamer afhebben voor ik serieus tijd ga insteken in de auto zelf.
Ben eigenlijk vooral bezig met de ontwerpen op het moment. Heb al een mail gestuurd naar de stef of hij kan zeggen wat ik allemaal nodig heb en wat het beste aan te raden is voor mijn ICE.
Ook heb ik het grootste deel van hoe ik de koffer wil hebben opgelost dus zodra ik weet hoe ik me auto interieur wil hebben kunnen we serieus gaan beginnen hé
Ik zal wel iemand nodig hebben die al met de grondbeginselen van het werken met polyester (en hopelijk ook carbon) overweg weet
hahaha dat geduld zal ik zeker goed kunnen gebruiken
Gisteren die schakelaar gaan halen bij men electronicaboer. Ik vraag rustig uitleg hoe het allemaal in elkaar zit en hij zegt dat dit één van de moeilijkste stukken is om in elkaar te solderen. Heb hem dan ook maar ineens gezegd dat ik een soldeerbout nodig had en dat ik al een kleine 10 jaar geen soldeerbout meer vast heb gehad . Die kerel stond daar met een mond vol tanden maar was toch zo vriendelijk om mij ook nog eens te tonen hoe je printplaten moet solderen zonder kortsluitingen te maken
Eén ding kan ik al zeggen. Dit wordt een werkje van lange adem en de pictures komen vanavond d
PS: heb met me broer afgesproken (hangt van zijn school af) om naar st. lennaerts te gaan vanavond. Dan gaan we ineens alles van men ICE bespreken en kan ik ook al zeggen welke instal ik ga steken.
PS2: Morgen proberen om naar devosschemie te gaan zodat we al een hele hoop polyester materiaal kunnen inkopen
PS3: Eindelijk een sloper gevonden die nog een alfa romeo 5 deurs heeft! Zaterdag eens bezoekje brengen en zien welke stukjes we daar kunnen gaan uithalen!
Ja ik heb me ICE installatie (nog niet volledig gekocht)
Eerst en vooral me radio:
http://www.veba.uk.com/productsNew/av6t2din.html
ME frontdoor composet en me hoedeplankspeakers zijn bijden kicker (staat nog in voor verandering)
En me woofers van Cerwin Vega 10" (kan nog 12" worden als ik ze nog te klein vind )
en offcourse versterkers waarvan 1 monoblok (voor woofers en 1 voor de compos en hoede plank
dit is zal zo in het totaalbudget van 2000€ liggen (vooral dankzij de headunit )
zodra we naar de sloper zijn geweest gaan we ook eens zien of ik nog een paar ideetjes van mezelf kan uitvoeren al dan niet het grappige is dat ik zowaar bijna een heel interieur uit hun alfa ga hale
TraxX Admin
Aantal berichten : 1933 Leeftijd : 39 Registration date : 07-02-07
Dan na een nachtje stappen vrijdagnacht was het een hel om op te staan máár ik heb voor een keertje eens caracter getoond en dus om 9 uur was ik onderweg naar de sloper.
De sloper levert me volgende week: - Alle interieurpanelen - Motortje centrale vergrendeling
En als volgt zijn we dan ook maar begonnen aan ons soldeerkitje. Het is heel leuk om in elkaar te solderen alleen krijg je er zo een koppijn van dat het niet meer aangenaam is Maar goed heel de kit steekt nu in elkaar (moet hem enkel eens testen) en nu merk ik ook dat ik weer een nieuw soldeerproject moet gaan halen om dit spul nu ook te laten werken (onderstaand verbindingsschema)
Dit is wat ik moet gaan bijkopen: http://www.velleman.be/be/nl/product/view/product.asp?id=9358
Nog zo veel te doen en zo weinig tijd
Gast Gast
Onderwerp: Re: Petroshky's "Alfa Romeo 146" za okt 06, 2007 12:41 am
Weer eens een klein updateje
Heb eindelijk de laatste onderdelen gevonden om me schakelaar in elkaar te zetten. Dus kan ik nu wat phototjes posten.
Dit is hoe het er uitzag voor ik er aan begon.
Ja inderdaad een hele hoop rommel bij elkaar en als ik er nu de helft van zou snappen dan was ik een héél blij (of slim) mens
Ik heb niet veel fotos genomen omdat het solderen eigenlijk het meeste gedeelte van mijn tijd in beslag nam dus heb ik maar een paar simpele foto's genomen van het uiteindelijke resultaat.
Ik ben nog aan het wachten op de upload van het filmpje zodat iedereen nu eigenlijk eens kan zien hoe het werkt
Groetjes
TraxX Admin
da is op de kapelsesteenweg ergens tegen ekeren (4x4 uitlaatcenter) ofzo noemt dat
Die kerel is een ver familielid van me. Maar weet dus niks af van deftige prijzen. Overlaatst zij ie tegen mij dat ie een xenonlamp voor een bmw heeft vervangen voor 1000€
Dus niet echt aan te raden om daar henne te gaan voor tuning ofzow
Woensdag: Grootouder begraven Donderdag: Met brommergevallen -> nieuwe helm gekocht (is te duur imo) Vrijdag: Hele rustige dag spijtig genoeg helm gepikt in fitness Zaterdag: Pissed off Zondag: Thuis nog maar eens een beetje gewerkt Maandag: niks speciaals Dinsdag: Lekke Band -> serieus getwijfeld of ik toch niet beter die rotbak in de schelde zou gooien of niet
Nu even serieus:
Onze electronicaboer heeft bijna zijn handen kunnen leggen op het laatste stukje dat ik nodig heb voor de schakelaar te kunnen installeren. Daarom zijn we ook aan het zien wat we met die 50 LEDs gaan uithalen.
Nu wil ik graag weten wie er allemaal ervaring heeft met leds of glasvezelfiber (die geleiden licht zoals neonwire )
De installatie van de leds is al geen probleem meer alleen wil ik zien wie er nog goede ideeen heeft. Kwestie van een beetje brainstorming te doen
Eerst nog uit de oude doos. Ik ben dus met mijn vader langs de sloper gereden. Zijn vraag aan mij is "Ga je een nieuwe auto bouwen???"
Natuurlijk ga ik geen auto bouwen maar enkel een nieuw interieurke Owjah let niet op de andere rommel in men werkplaatske ben namelijk aan het verbouwen dus staat daar alles door elkaar
Maar die idiote letters op de achterkant van mijn auto staken men ogen uit. Dit is dus eigenlijk het eerste ECHTE werk aan men auto
TraxX Admin
Onderwerp: Re: Petroshky's "Alfa Romeo 146" ma okt 29, 2007 3:08 am
Letterkes zien er proper weggewerkt uit... mss ff een uitleg hoe ge da nu juist gedaan hebt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Petroshky's "Alfa Romeo 146" ma okt 29, 2007 11:45 am
ik gok warm gemaakt met een haardroger en dan met een nylondraadje (vislijn ofzo) er voorzichtig afgehaald en daarna met stickerverwijderaar ofzo de lijmresten eraf gehaald...